November 28, 2011

Sos de merisoare in doua feluri/ Cranberry sauce two ways



Pentru ca meniul de Ziua Recunostintei a fost luuuung, am intarziat cu postarea si participarea la Dulce Romanie. In noiembrie, Alexandrina de la Xandrinne si ale ei ispravi culinare ne-a provocat sa gatim si cu hrean. A fost prima data cand am facut sos de merisoare, iar din varianta "clasica" am mai facut una, dupa o idee de pe site-ul Food Network. Rezultatul a fost un sos chiar interesant, un sos rece, foarte putin dulce, cu un mic kick de la hrean, sotul l-a asemanat cu sosul Ranch. A fost bun cu curcanul cald, dar si cu el rece, mai ales a doua zi pe un sandvis, cu resturile de la curcan.

Nu folosesc foarte mult hrean la gatit, dar il am tot timpul in frigider: hreanul proaspat il rad, il pun intr-un borcan si il acopar cu otet. Se pastreaza acoperit in frigider foarte mult timp.



Sos de merisoare:

12 oz (350 gr) merisoare proaspete
1/2 cup (100 gr) zahar
1/4 cup (60 ml) vin alb
zeama si coaja rasa de la 1/2 portocala

Se pun toate ingredientele intr-o craticioara pe foc mediu si se fierb, mestecand des, pana cand merisoarele incep sa plezneasca. Se continua fierberea, adaugand apa cand incepe sa se ingroase, eu am adaugat 3/4 cana, cate 1/4 odata, sa ajungeti la consistenta unui sos gros. Toata operatia va dura 10-15 minute, cand toate merisoarele sunt sparte. Gustati si potriviti de sare, piper si zahar (merisoarele sunt foarte acre). Serviti cald sau rece, cu curcan, pui sau alta carne.

Sos de merisoare cu hrean:

Aproximativ o cana din sosul de merisoare clasic (rece) se amesteca cu aproximativ o cana de smantana si 1 lingurita hrean ras (proaspat sau preparat ca mai sus).

9 comments:

Cristina said...

Cumnata mea face sosul al doilea... Il voi incerca si eu, poza ta ma inspira...

sara & Miki said...

Ce minunatie... pacat ca esti departe ca ma invitam la masa. Pup!

Emily said...

draga mea, ador sosul de merisoare! nu stiam reteta asa ca iti multumesc :*

te pup cu mare drag!

Ioana V. said...

arata ff bine...

Adela Zilahi said...

Iar sosul bestial, cred ca a mers de minune langa acel curcan! Pupicei!

Din bucataria mea said...

Minunat arata amandoua si cred ca sunt tare delicioase!!!Pup!

Unknown said...

foarte faine sosurile! si merg si cu carne de pui :D, super!

catkitchen said...

noua ne plac tare mult sosurile , insa pe cel de merisoare nu l-am incercat inca , dar pormit ca-l voi face curand !!!

TeoBucatar said...

O nebunie de sosuri!Imi pare rau ca nu am merisoare proaspete:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails