August 16, 2011

Cupcakes cu ricotta si crema de capsuni/ Ricotta cupcakes with strawberry topping


De mult timp am vrut sa fac cupcakes cu ricotta si sa le decorez cu crema de afine. Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, am gasit din nou capsuni la piata de fermieri si am vrut sa le folosesc, asa ca a rezultat crema de capsuni in loc de afine. Pentru cupcakes am incercat sa adaptez o reteta pe care am gasit-o pe internet, dar a fost cu siguranta mult prea multa faina, iar cand le-am incercat a doua oara am facut propria mea reteta. Au iesit foarte gustoase, singurul defect ar fi ca s-au lasat putin dupa ce le-am scos din cuptor. Am cautat pe internet la altii mai priceputi ca mine si cred ca cel mai probabil s-au lasat din cauza ca am pus prea mult praf de copt (1 1/2 lingurite), iar o lingurita cred ca este de ajuns. Deasemenea am adaugat 1 2/3 cups de faina (165 gr), dar cred ca ar fi mai bine 1 3/4 cups (175 gr). Cert este ca au fost foarte savuroase, ricotta le-a dat o textura umeda si o aroma buna careia i s-a potrivit putin adaos de lamaie.

Pentru cine nu stie, ricotta este o branza crema italiana, echivalentul urdei romanesti. Numele ricotta vine de la "re-copt" sau "re-fiert", si chiar am vazut la tv mai demult cum faceau ricotta prin fierberea zerului ramas de la branza, la fel cum facea si mamaie cand eram copil.

Ingrediente (12 cupcakes):

2 oua
3/4 cup (175 gr) zahar
1 cup (cana) ricotta
coaja rasa de la 1/2 lamaie
2 linguri zeama de lamaie
1 lingurita extract de vanilie
1 stick (113 gr) unt topit
1 cup (230 ml) kefir
1 2/3 cups (165 gr) faina
1 lingurita praf de copt

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius (350 Fahrenheit). Se pregateste o tava de muffins cu hartii.

Se amesteca faina cu praful de copt si se cern.
Se bat ouale cu zaharul pana cand devin o crema, se adauga ricotta si se incorporeaza, apoi cu mixerul batand se adauga in fir untul topit si racorit, pana cand este tot incorporat. Se adauga coaja de lamaie, zeama de lamaie, vanilia si kefirul si se incorporeaza. Se adauga amestecul de faina si se mesteca usor cu o spatula pana cand faina este incorporata, fara a se mesteca prea mult. Se imparte aluatul in formele pregatite si se coc in cuptorul incins pentru 25 de minute.

Se lasa sa se raceasca 2-3 minute in forma, apoi se scot si se lasa sa se raceasca complet.

Pentru crema:

1 cup (230 ml) frisca lichida neindulcita
1 cup (230 ml) mascarpone
1 cup capsuni (eu am avut capsunele mititele :))
1/2 cup (cana) zahar pudra, sau dupa gust

Se curata capsunele de codite si se zdrobesc in blender pana rezulta un piure.

In bolul de la mixer se pune frisca lichida si mascarpone si se bat la viteza mare pana cand incep sa se intareasca, apoi se adauga zaharul pana cand este incorporat si crema este tare. Se adauga capsunile si se mai bate putin pana cand totul este omogen.

Se decoreaza cupcakes-urile folosind un pos cu forma sau o punga taiata la un colt. In cazul in care folositi forma, alegeti una cu deschidere mare pentru ca mai raman bucatele de capsuni in crema.

Pofta buna!

PS. Cata chimie intr-o tava de cupcakes! :)

11 comments:

TeoBucatar said...

Am retinut crema!Vreau s-o incerc pentru ca e rapida si cred ca e foarte buna!Te pup,Mihaela!

delicioasa said...

Ce scumpici sunt! Adorabile cupcakes.xoxo

FLORY said...

Delicate si apetisante!Pupici!

Antonina said...

Arata minunat!! adevarate opere de arta ! ;) Servesc si eu una ;) ca tare bune mai sunt ! pupici

Din bucataria mea said...

Grozave!!! Si prezentarea pe masura! Pupici

Zazuza said...

ce frumuseti! manca-le-ar mama pe ele :))))

maria mihalache said...

Delicioase trebuie sa mai fie .

Magic of Spice said...

Fantastic looking cupcakes! Beautiful with summer fruits, bravo!

Amoush said...

adorabile ;)

Irina said...

Mihaela, arata EXCELENT!

Loredana said...

Arata demential!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails