July 15, 2011

"Ulcele" cu crema de zmeura si levantica/ Raspberry Lavender Pots de Creme


Ok, recunosc: "Ma numesc Mihaela si sunt o shopaholic!" :) Nu foarte rau, numai atat cat sa cumpar tot felul de farfurii si vase dragute, de nu mai au loc in dulapuri, si imi plac foarte mult chilipirurile. Dupa ce am facut Ulcelele cu crema de cafea m-a tot batut gandul sa imi iau si ulcele speciale (ma cam batea pe mine gandul de dinainte) si pana la urma le-am luat. Sunt asa dragute, iar fiindca suntem oficial in luna zmeurei am facut Crema de zmeura si levantica.

Aveam levantica in dulap asteptand reteta potrivita, iar cand am vazut reteta Giadei de Laurentiis cu Crema de zmeura si apa de trandafiri, am stiut ca asta este reteta! Am inlocuit apa de tradafiri si am infuzat laptele cu levantica, care i-a dat o aroma foarte subtila pe langa gustul delicios de zmeura. Ma asteptam sa aiba o culoare roz, dar a iesit cam mov. Sunt foarte usor de facut, elegante si delicioase.

In locul vaselor speciale se pot folosi cesti de cafea, asa cum am folosit pentru Crema de cafea. Nu se vor sparge in cuptor pentru ca vor fi in baie de apa. Iar daca vreti sa incercati aroma de trandafiri, omiteti faza cu infuzia si adaugati in amestec 1/2 lingurita apa de trandafiri.


Ingrediente:

3/4 cup (170 ml) frisca lichida neindulcita
1/2 cup (120 ml) lapte integral
4 galbenusuri
1/4 cup (50 gr) zahar
1 cup (1 cana) zmeura proaspata
1 lingura plina levantica*

*Asigurati-va ca levantica (lavanda) este comestibila, adica nu a fost tratata chimic.

Se incinge cuptorul la 180 de grade Celsius (350 Fahrenheit). Pregatiti 4 vase (cesti sau ramekins) intr-o tava inalta. Se pune un vas cu apa la fiert.

Se zdrobeste zmeura si se strecoara printr-o sita, apasand bine.

Se incinge laptele pana cand incepe sa faca bule pe marginea vasului. Se opreste focul si se adauga levantica, mestecandu-se. Se lasa sa se infuzeze 10-15 minute. Se strecoara, levantica se arunca, iar laptele si frisca lichida se pun din nou pe foc sa se incinga.
Separat se bat galbenusurile cu zaharul, apoi se adauga treptat laptele, mestecand continuu, pana cand tot laptele este incorporat. Se incorporeaza si sosul de zmeura si se toarna uniform in vasele pregatite. Se umple tava in care sunt vasele cu apa fierbinte pana cand ajunge la aproximativ jumatatea vaselor. Se baga in cuptorul incins pentru 30 de minute. Se scoate si se lasa sa se raceasca in apa. Se pastreaza la frigider.

Enjoy!

9 comments:

Zazuza's Gulaschsuppe said...

minunate trebuie sa fie! imi place mult lavanda, am zis ca imi pun bine pentru la iarna cateva firisoare, ca tare buna aroma lasa!

Carmen said...

Mihaela, recunosc ca si eu fac la fel :)) am descoperit noi locuri de pastrare a vaselor, doar ca sa am loc sa mai iau cate ceva :))
Arata superb crema asta de zmeura, la fel si ulcelele!
Weekend placut iti doresc!

Antonina said...

Off Miha... sunt in clubul ala de mult ;)))) imi plac tare minunatiile tale!! cat despre zmeurica... lovely lovely!! pupici

sarah said...

foarte interesanta reteta dar si ulcelele sunt atat de dragute.pupicei

FLORY said...

Super combinatie,imi place reteta,imi plac si ulcelele!pupici!

Ellie said...

Oh, Mihaela...these look so, so pretty and so very dainty. Just beautiful!
I love your china...with the little lids, so cute:). Have a lovely weekend!

Mihaela said...

Zazuza, abia am descoperit lavanda dar planuiesc deja mai multe cu ea :) Eu am plantat seminte si nu a rasarit, asa ca imi ramane sa cumpar.

Carmen, stiu cum este, cutii peste cutii de si uit ce mai e in ele :) multumesc pentru vizita!

Antonina, chiar trebuie sa infiintam un club. "Sefa" clubului ar trebui sa fie fata asta care a postat ieri colectia ei de suporturi de tort, cred ca avea vreo 40! :)))

Sarah, multumesc!

Flory, multumesc, sper sa le incerci :)

Ellie, thank you, I like the little pots too. I saw even cuter ones, vintage, with a little rose bud as a lid holder, but they were too expensive for my pocket :)

Lia said...

Da si eu la fel.Am deja o multime de "seturi" la doua bucati . :)
Pe vremuri mamele noastre cumparau 6-12 bucati la set.
Aum e mai simplu.
Tot ce-mi place cumpar duo.
Problema este ca nu mai am unde sa le pun.
Ulcelele tale sunt superbe si fara ele crema sigur nu avea acelasi efect.
Asa go,go shopping girl !

coco said...

imi vine sa mananc...si ulcelele...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails