May 19, 2010

Pizza cu foi fillo



O reteta luata de la Ellie, o romanca din Montana (Home cooking in Montana), si adaptata putin de mine. Asteptam de cateva zile sa o fac, dupa ce am cumparat branza am descoperit ca fillo al meu din frigider nu mai era bun, cand am luat fillo am stat tarziu la servici, asa ca azi mi-am facut pofta, in sfarsit!

Avem nevoie de:
4 foi de fillo dough, taiate jumatati
6 linguri de unt topit (o sa avem nevoie si de o pensula sa intindem untul)
1-2 rosii
1 ceapa
aprox 300 gr mozzarella si parmesan date pe razatoare
cateva frunze de busuioc si cimbru (thyme) proaspat
putin oregano uscat
sare si piper



O mica mentiune: aveti totul pregatit inainte sa incepeti sa lucrati cu fillo, foile se usuca foarte repede.

Intr-o tava unsa cu unt, se pune prima foaie de fillo, se unge cu unt, se adauga alta foaie deasupra, se unge cu unt, se presara branza, si la fel se continua cu toate foile de fillo. Fiecare foaie trebuie unsa cu unt, branza am pus din 2 in doua.
Deasupra am presarat branza,

am aranjat ceapa taiata rondele, rosiile rondele si am sezonat cu sare si piper. Am presarat verdeturile si oregano uscat, am mai presarat branza,

si am bagat-o in cuptorul incins la 190 gr Celsius (375 Fahrenheit) pentru vreo 20 minute, pana cand a inceput sa se rumeneasca pe margini.


Am servit-o fierbinte cu o salata verde.


Pentru cei care nu stiu cum arata Fillo, in Romania sunt foile de placinta Morarita.

1 comment:

Anonymous said...

sună apetisant! foarte posibil să încerc și eu, numai să-mi fac răbdarea să lucrez cu foetajele :) de câte ori am încercat să le pregătesc m-au scos di sărite și am ajuns să le rup într-un final. dar promit că voi încerca să fiu calm și grijuliu cu ele măcar pt rețeta asta :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails