May 04, 2010

Pastrav la cuptor cu vin si ierburi aromate





Reteta este luata de pe blogul "In bucataria Sabinei", eu am folosit pastrav, si am avut pe langa rozmarin, salvie si cimbru.

Ingrediente:
1 pastrav
1 cana de vin alb (250 ml)
1 legatura de rozmarin, cimbru si salvie
cateva rosii mici (mi se par mult mai gustoase)
sare, piper, ulei de masline
cateva felii de lamaie



Cuptorul se incinge la 230 grade Celsius (450 Fahrenheit).

Pestele se curata de solzi, se spala, se sterge si se sareaza si pipereaza (inclusiv inauntru). Inauntrul pestelui se pun ierburile si felii de rosii, se aseaza in tava unsa cu ulei, se mai pune ulei deasupra. In tava se pun restul de felii de rosii si vinul. Feliile de lamaie se aseaza pe peste,




si se baga la cuptor 30-40 de minute, pana cand se rumeneste. Intre timp se mai stropeste cu zeama din tava.


Eu l-am servit cu brocoli aburit.

I-am auzit pe cativa: "mie nu-mi place brocoli". "Dar ai mancat vreodata?" Raspunsul: "Nu". Cum stii daca nu iti place ceva daca nu ai incercat niciodata?
Prima data cand am mancat brocoli mi s-a parut ca are gust de iarba. Cu timpul a inceput sa imi placa. Conteaza foarte mult cum este gatit, nu trebuie fiert prea mult, trebuie sa fie putin crocant.
Brocoli se curata si se taie bucati, nu aruncati cotoarele, sunt foarte bune, chiar mai dulci decat floretii.


Cum nu am oala de aburi, pun intr-o craticioara cu capac putina apa, cat sa acopere fundul, si cand incepe sa fiarba, adaug brocoli si pun capacul, chiar daca apa nu il acopera. Se lasa putin, cam 5 minute, eu il incerc cu furculita, cand furculita intra usor in el, dar este putina rezistenta.

Se scurge apa, se aseaza pe farfurile, un praf de sare si piper, si ingredientul secret: unt topit, cam o lingura, presarat deasupra.

Pofta buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails