April 21, 2010

Romanian Cake 5000


Sau Prajitura cu ness, luata de la Nicoleta, vecina mamei mele. Romanian Cake 5000 l-a botezat Tony:)
Ingrediente:
Pentru blat :
7 oua
7 linguri zahar
7 linguri ulei
7 linguri faina
1 pachet praf de copt

Se separa ouale, iar albusurile se bat spuma, se adauga zaharul in ploaie si se bat pana se topeste zaharul. Galbenusurile se freaca cu uleiul, care se pune cate o lingura, ca la maioneza. Aceasta compozitie se rastoarna peste albusurile spuma, apoi se pune faina si praful de copt si se amesteca cu lingura de lemn de jos in sus, foarte usor. Se unge o tava dreptunghiulara cu ulei si se tapeteaza cu hartie. Se rastoarna compozitia in tava si se da la cuptor pentru 45 minute la 350 grade F(180 Celsius). Dupa ce s-a copt (se incearca cu scobitoarea), se scoate din cuptor, si se lasa la racit. Se taie blatul in 2 pe lungime.





Pentru crema:
½ litru lapte
½ cana zahar
5 galbenusuri
200-300 grame mascarpone
1 pachet gelatina
5 linguri cu varf faina
1 fiola esenta vanilie
Varianta originala cerea margarina la pachet, si cum aici nu am, dupa o incercare esuata cu unt pentru o alta prajitura (cand l-am amestecat cu crema fierbinte, si nu s-a mai intarit), si cum aveam mascarpone ramas de la sosul pentru porc, am facut propria mea variatie.
Se pune laptele pe foc, galbenusurile se freaca cu zaharul, cu putin lapte (ca sa se subtieze), si cu gelatina, inmuiata in cateva linguri de apa rece, apoi se incorporeaza faina si se pune peste laptele de pe foc. Se mesteca pana se ingroasa. Se ia de pe foc, se lasa sa se raceasca la temperatura camerei, se adauga mascarpone si esenta de vanilie, amestecandu-se usor pana se incorporeaza. Aceasta crema se pune intre cele doua foi taiate din blat.

Pentru crema de ness:
5 albusuri
11 linguri zahar
3 pliculete ness de 1.8 g(sau 3 lingurite)

Cele 5 albusuri se bat spuma pana nu mai cad, se adauga treptat 7 linguri zahar, se bat pana se topeste zaharul. Se adaugi ness-ul si se bat in continuare (nessul nu il dizolvi cu apa). Intr-o craticioara se ard 4 linguri zahar cu o lingura de apa pana cand zaharul s-a topit si devine ca mierea, de culoare maroniu deschis. Cu mixerul mergand, se toarna caramelul in fir subtire peste albusuri. Aceasta crema se intinzde deasupra blatului. Se nivelezi si se orneaza cu ciocolata rasa ca pe un tort.

A fost "ratat" 5 stele de colegii de servici!

3 comments:

Anonymous said...

Cred ca am sa incerc in we asta ultima reteta postata, arata tare de tot.
Te pup, Geanina

Anonymous said...

Imi place mult blogul tau, te-am descoperit aseara cand cautam o reteta cu ciuperci. Si eu locuiesc tot in IL dar mai nord spre WI, vreau sa te intreb unde gasesti mascarpone ca eu nu am gasit pana acum. Te salut si iti doresc un An nou fericit! Gaby

Mihaela said...

Gaby, iti multumesc pentru vizita si ma bucur ca iti place blogul meu. Mascarpone iau mai ieftin cutii de 450 gr de la un magazin grecesc aproape de unde stau eu, stiu ca este la Jewel, mult mai scump, vreo $6 cutia de aprox 200 gr. Am vazut la tv de multe ori reclama la produsele Bel Gioioso, intreaba la magazinele unde mergi de obicei, e posibil sa aiba.
La multi ani!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails