April 28, 2010

Peste, mamaliga prapadeste



Peste prajit, ca la mama acasa, cu mamaliga si mujdei de usturoi. Si cum zice titlul, acest peste mamaliga prapadeste. Am putea sa ii zicem la mancarea asta dupa modelul american: "romanian comfort food", adica iti da sentimentul de comfort cand o mananci. Nu iti mai vine sa te mai ridici de la masa. Se poate face cu peste file, peste intreg daca e mai micut si intra in tigaie, sau taiat bucati cu oase cu tot, daca pestele este prea inalt, se adauga mai mult ulei in tigaie.

Ingrediente
peste
1/2 cana faina amestecata cu 1/2 cana malai
ulei pentru prajit
sare si piper
7-8 catei de usturoi
2 linguri ulei
putina apa

Pentru mamaliga:
600 ml apa
1 lingurita de sare
300 ml faina (eu o masor la volum)
1 cub de unt (optional)

Pestele se sareaza, se pipereaza, se da prin combinatia de faina si malai (eu pun si in ea putina sare si piper),

si se prajeste in ulei incins, se intoarce pe ambele parti, pana se rumeneste.


Usturoiul se curata, se da pe razatoarea mica,

se freaca cu 2 linguri ulei,

se adauga apa treptat(1/4 cana, trebuie sa fie ca un sos) si se potriveste de sare. Se poate adauga si putina zeama de lamaie.


Apa pentru mamaliga se pune la fiert. Cand incepe sa fiarba se adauga sarea, untul, si se presara o mana de malai, si se lasa sa dea in clocot. Cand acest pasat fierbe, se pune restul de malai tot odata, se da focul mic si se lasa sa fiarba 10-15 minute, fara a se mesteca.

Cand este fiert se mesteca bine si foarte repede, cu telul sau cu mestecaul, cum e mai usor. Se niveleaza cu lingura, si se lasa pe foc pana cand rasufla, o sa faca un "fssssssssssss".

Se opreste focul, si mamaliga se rastoarna printr-o miscare rapida pe o farfurie.

Pofta buna!

3 comments:

David said...

Am putea muri de foame salivand la reteta asta a ta, Mihaela :)
Cred ca si bucatareasa e un condiment indispensabil!!!! :)
O zi faina sa ai

Flori said...

Ce bine arata pestele! Mi-am notat reteta de prajitura Napoleon, de abia astept sa o incerc!
Bine ai venit in blogosfera, ai un blog foarte frumos!
Te pup,
Cu drag, Flori

Mihaela said...

Pozele de la Napoleon nu arata pe cat de bun a fost :) nu am avut lumina buna, nu sunt nici cine stie ce profesionista. Multumesc pentru comentarii si va mai astept!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails